Tip voor je winterdip!

Elk jaar keek ik op tegen de winter. Mensen die in september enthousiast hun kerstspullen van zolder opzoeken onder het genot van ‘🎵 last christmas 🎵’, begreep ik echt niet. Zodra de klok een uur achteruit ging, wilde ik het liefst slapen. Heel veel slapen. En als ik dan toch iets gezelligs kerstigs moest doen, dan maar chocolaatjes eten.

In de winter ben ik meerdere jaren echt in een dip geweest. Ik had nergens zin in, voelde me erg moe, was sneller gestrest en ik zat vanaf 16 uur onder een dekentje op de bank en wilde ik alleen nog maar  ‘comfort food’ eten. Gelukkig is dit het eerste jaar waarin ik hier een stuk minder last van heb. Graag deel ik met jullie mijn gouden tips voor je winterdip, maar als je meer wilt weten moet je 29 november bij Gertjan van ’t Hoog zijn.

Energiek door krachttraining
De belangrijkste basis om energiek te blijven in de winter is krachttraining. Geen snelle circuits of uren rennen. Juist rustig, gecontroleerd en zwaar trainen zorgt ervoor dat je kalm wordt en minder snel gestrest bent. Hier door heb je meer energie voor andere dingen die dag. Daarom volg ik 3 keer per week de POWER lessen van Movi Performance Gym.

Opgeruimd hoofd door voeding
Voeding blijft voor mij het lastigste gedeelte, chocolade pepernoten zijn nou eenmaal zo ontzettend lekker. Maar ik probeer in ieder geval vetrijk te ontbijten en niet al te veel koolhydraten op een dag te eten. Ik merk dat ik positiever en opgeruimder blijf in mijn hoofd wanneer ik dat doe. Dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Bij Movi kan doormiddel van een persoonlijk hormoon profiel een persoonlijk advies gegeven worden.

Visolie voor mijn geluk
Om mijn voeding te ondersteunen maak ik gebruik van supplementen. Visolie is voor mij het belangrijkste supplement. Visolie heeft verschillende positieve eigenschappen, maar uit onderzoek blijkt dat de hoeveelheid serotine (gelukshormoon) verhoogd wordt bij het gebruik hiervan. Tijdens  de informatie avond op 29 november zal Gertjan meer over vertellen over visolie en andere supplementen.

Wakker worden met licht
De laatste tip gaat over licht! Zoek het licht op, zo vaak mogelijk! Lekker buiten wandelen is altijd goed, maar in de winter van groot belang. In de winter probeer ik zodra de zon schijnt elk zonnestraaltje op te vangen. Helaas zijn er veel grauwe dagen in de winter. Daarom maak ik gebruik van een ‘Energy Light’. Elke ochtend zit ik even met mijn neus voor die lamp en dat zorgt voor een lekker wakker gevoel in de ochtend en veel meer energie gedurende de dag.

Informatie avond
29 November is er bij Movi Performance Gym een informatie avond over de winterdip en stress in de winter. Tijdens deze informatie avond zal extra informatie gegeven worden over het effect van trainen en voeding op een winterdip. Daarnaast is er ruimte voor persoonlijke vragen.
Let op!: Deze informatie avond is exclusief voor onze leden en inschrijven kan via de pay n plan app.

Previous

Next

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp